...

måste få berätta vad som hände hos mig för några dagar sedan...!!

det var en helt vanlig söndagskväll och jag släpper ut råttorna på golvet så de ska få springa av sig lite energi som jag gör varje dag...

men så tänkte jag... Tissla (vita), dig tar jag och gosar lite med tillsammans i soffan :) och antagligen börjar jag dör dagdrömma och glömmer bort att dörren till buren är vid öppen och snubblar därför över den och faller famlänges på golvet... som tur var fanns det inga råttor där när jag ramlade men tissla som jag hade i handen... tappade jag!! dock tappade jag henne i 10-15 cm höjd så hon klarade sig..(puh!!) men där blev jag liksom sittande en stund med en uppskrapad fot och livrädda råttor... :( gomennasai!!!

jag kikar under soffan där Tissla rusat under när hon ramlat från min hand.. och där sitter både hon och Tilia (mörkbruna) och ser nervöst på mig... poor little rats<33

jag bestämmer mig att låta dem vara där en stund för att lugna ner dem... så börjar jag titta efter ish (fläckiga)... men jag hittar henne inte!!

jag börjar lyssna och leta lite noggrannare men jag hittar henne fortfarande!! då sätter jag ner tissla och tilia i buren igen och börjar leta på allvar!!

efter en timme har jag fortfarande inte hittat henne... och jag har bara en liten etta på 26kvm som lägenhet så det är inte många ställen att leta på!!

desperat sms:ar jag jin-sama och Rin om råd men efter 4 timmar har jag fortfarande inte hittat henne men går oroligt och lägger mig, för skulle ju börja en ny kurs i skolan dagen efter... men inte för att jag fick mycket sömn den natten ändå!!

på morgonen granskar jag alla ställen där jag lagt ut mat och ostbitar på lite olika ställen.. men allt var kvar... ledsamt gör jag frukost och sätter mig i soffan...

då hör jag till slut något svagt rafsande bakom kuddarna på soffand ryggstöd!! jag lyfter kuddarna och där ligger ish!! helt överlycklig tar jag upp henne! hon gör inget motstond och är verkligen jättetött... när jag släpper in henne i buren igen blir hon dock överkycklig och rusar in i det lilla huset och somnar ganska snabbt:)) de andra råttorna blev också glada av att återse henne:)

hon låg i det huset hela dagen sen... men morgonen därpå är hon åter uppe är pigg och glad :)

det är väl ganska bra smeknamn hon har fått trots allt;-) lilla ninja<33

nu kommer lite bilder som lovat:)






inte så många bilder på ish, men det beror på att hon är en ninja som inte vill vara stilla;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0