Utbytesstudenter från Japan :)

Tjena!

Jag och Jin-sama fick mail av vår förra mentor om att Utbytesstudenter från Japan kommer till gymnasieskolan i slutet av augusti och frågade just oss om vi skulle vilja vara värdfamilj till varsin student!

Och DET ÄR SÅKLART ATT JAG VILL!! Men måste ju fråga föräldrarna först... mamma gick med på det, så nu är det bara till att övertala Martin (plastpappa) också!



Men jag undrar... vi går ju inte ens i skolan längre... så hur skulle vi kunna vara deras värdfamilj? Betyder det att vi får gå 4 dagar extra i skolan?? Det säger jag inte nej till! Den skolan förändrade hela mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Jin-sama

Uh... Min mamma visste inte om det gick bara för att de är på semester under tiden japanerna är här... Känns sorgligt för jag vill verkligen! Hon oroar sig över tvätt, städning, matlagning och eldning... Det är väl bara tvätten som vi inte riktigt kan själva men tror du att vi ska tvätta deras kläder när de är här? OoO

2011-06-22 @ 11:49:25
Postat av: Kaeru-hime

Jag tror det kan vara bra.. man vet ju aldrig vad som kan hända... Och jag har lärt mig att Japaner aldrig använder samma kläder två dagar i rad, de tvättas även samma dag som de använt kläderna!

Jag själv har inte hunnit prata med martin än, men som bettina sa så kan vi ju fortfarande bara hänga med dem och umgås i skolan tillsammans.

2011-06-22 @ 17:34:03
URL: http://kaeruhimesama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0