AMV

Jag ska kanske göra en AMV (anime musik video)

kom på den här iden då jag låg och lyssnade på musik igår kväll... Jag vill göra en musikvideo för Sai & Oishi...

...för fyra år sedan så utmärkte jag och Jin-sama en låt som skulle just vara deras sång och sedan ca två år senare så satt jag och översatte låttexten till svenska för att jag hade blivit nyfiken om vad den egenligen handlade om och blev ganska förvånad, men även superglad när hela låttexten stämnde ihop precis till Sai & Oishis berättelse...

Så nu ska jag göra deras historia i video!

Tänker använda mig av paint och måla alla de olika bilderna (vilket kommer att ta lång tid... Z.z)
Jag har redan tänkt ut lite av den och funderar på om det ska vara Chi som sjunger låten, eftersom sångerskan i låten är kvinnlig, medan både Sai & Oishi är män.


Detta är sången som jag pratar om >.< :



Här är översättningen:

SÄG HEJ DÅ
Till de nätter som jag tröttnat på att gråta ensam
SÄG HEJ
MITT HJÄRTA börjar smelta i den varma solen

Denna känsla som tänker på dig starkt
förändringar i denna styrka leder till imorgon

DU ÄR MITT ÖDE
Min känsla för dig söker neråt på mina kinder som tårar
och de översvämmas, oförmögna att förmedlas i ord

SÄG MITT NAMN
jag sätter min önska på den sjärna som flyger över hösthimlen
SÄG DITT NAMN
så att det namnet inte bara förblir ett minne

Oavsätt hur nära jag jag känner att du är...
varför ökar detta bara ensamheten?

DU ÄR MITT ÖDE
Jag hittar dig även när jag är pånyttfödd
snälla, glöm inte bort att vi älskade varandra

Ah, om jag älskade dig...
mer än nu, mer än detta
Skall mitt hjärta brytas...
ÄR DET HÄR ÖDET...?

DU ÄR MITT ÖDE
Min känsla för dig söker neråt på mina kinder som tårar
och de översvämmas, oförmögna att förmedlas i ord
FÖR JAG TROR ATT JAG HAR HITTAT MITT ÖDE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0