3,5 timmar...

Äntligen har jag sytt in min narutocosplay! Har velat göra det sedan jag fick den med posten, men det har inte blivit av sedan nu! haha! XD Har inte varit i närheten av en symaskin på 4 år så det tog ett tag att vänja sig lite...! XD

(Min sjuka dator vill inte ladda upp bilder!!!)

Men då kan jag väl också säga att symaskinen jag använde var 100 år gammal... så det tog ett antal minuter att bara lista ut hur vi skulle fästa tråden! Men tack vare Martin så listade vi ut det till slut och jag kunde börja sy! >.<

Jag började med att minska byxbenen med ca 10 cm... Var ett rent helvete att få benen lika långa sedan! Hade inte alls tänkt på det i förväg...

Sedan så var det jackan.. och konstigt nog så var den lättare än byxorna!!

Jag sydde in ca 4 cm runt armarna och armhålorna... sedan så var det väl kanske ca 3 cm på var sida runt bysten och 2-1 cm på var sida om midjan.



Resultat!

Jag blev väldigt nöjd med den! Dels för att den är...

skönare!

och att den är...

Snyggare på mig!

.
.
.
.
Nu ser jag inte ut att drunka i den i alla fall! (armarna var den största orsaken till det!)


.
.
.
.
.
.
.
Om...

ni vill se bilder på hur den såg ut tidigare så se gärna mina äldre inlägg... eller gå inte på Jin-samas blogg; goshujinsama.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0