Arina Tanemura :)

Nu har det ytterligare gått en vecka sedan jag sist la in ett inlägg... men det är ju trotts allt inte enkelt när jag inte haft internet... Nu är jag hemma hos mamma igen och hälsar på över helgen, sedan på söndag så bär det av mot Växjö igen!

Just nu har jag praktik, från och med måndag så inleder jag min 3 vecka av 5. och det går såklart strålande där :) alla är så hemskt trevliga och barnen är ännu härligare dem<3 Jag praktiserar på en förskola i det lilla lilla samhället Rottne, som finns norr om Växjö :)

För 2 veckor sedan beställde jag lite böcker genom bokus.com och blev överlycklig när jag hittade dem i min brevlåda i torsdags kväll :D Trodde inte att de skulle hinna komma innnan helgen men det gjorde dem^^

Böckerna var:

I ljuset av din skugga som är den fjärde boken av Mer än ögat ser (av: Melissa Marr) Älskar den bokserien<3 om de dolda alverna som lever runt oss... och detta med sommarkung och vinterdrottning... kyaaa!!!



Källa: sfbok.se
Devlin vill skydda Ani väl medveten om att misslyckas han, kommer han istället att bli den som avslutar hennes liv.
Men Ani tänker inte låta sig skyddas medan andra kämpar för hennes liv. Hon är modig nog att försvara sig själv och har förmågan att förändra Devlins planer - och hans liv. De dras oåterkalleligt till varandra, trots att hon har all anledning att frukta honom och han henne. Och medan de kommer varandra allt närmare överskuggas hela Alvriket av ett ännu större hot. Kan de rädda sin värld utan att förlora varandra?

Sedan så köpte jag även de 5 första böckerna av mangaserien Sakura Hime skriven & ritad av Arina Tanemura!!! Jag älskar hennes böcker! Och har i bokhyllan nu 6 olika serier från henne :) Man kan väl kort sagt säga att jag samlar lite smått på hennes verk.



Källa: sfbok.se
Sagolik prinsessmanga av välkända tecknaren Arina Tanemura, om Sakura som blivit bortlovad mot sin vilja och flyr från hovet, bara för att inse att hennes öde har något helt annat i åtanke för henne!
Sakura är barnbarn till en demondräpande månprinsessa, och har aldrig tillåtits titta på fullmånen utan förklaring. En dag gör hon det, och ser en demon anfalla henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0