1 och 2

Nu är det lördag! Vilket betyder att jag har spenderat redan hela två dagar med Japanerna! >.<

Och ja... efter det här så kan jag nog dyrka Japan desto mera!! Love Japan forever!! ^.^


Vi startade upp någon samuraj-lek som Japanerna tyckte var riktigt roligt! Även jag som bara stod och såg på tyckte det blev mycket underhållande! ;)


På torsdag kväll så annordnade skolan en mysigt smörgosbord med all möjlig svensk mat! Jag stod för godiset! (Köpte två fulla godispåsar för 220 kr ... och jag fick ungeför hälften med mig hem igen :S) Så nu har jag godis för en hel månad! Haahaha!!


Jin-sama snappade åt sig en melonbit på sin tallrik! Mums!


Och den andra dagen så bjöd Japanerna på en liten uppvisning samt föreläsning som var mycket roande! Här visar de upp sina fina Yukatas och dansade sedan en fin dans. (Även vi i publiken fick chans att pröva på dansen!)


Här står det och förklarar ett penselskrin och hur viktigt det är i Japan!


I dessa kläder så uppträdde de alla 16 elever en populär dans från Japan! Och ni ska bara veta! Dansen satte sig på hjärnan på en gång! Även idag har jag ropat ut den där ramsan och dansat några av dansstegen!
(Kommer att lägga upp en video från dansen senare!! ;+))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0