Kul kul kuuuul!

Hade en rolig lektion i skolan idag! haha!

Nämligen bild! och så koplade vi ihop det med hur barn gör bilder och skillnaden från oss "vuxna". Men de roligaste var de praktiska bildövningarna vi fick chans att prova. (\(^o^)/) Meow!

Den första övningen gick ut på att måla av varandra utan att se på pappret! Det var riktigt kul som fick hela klassrummet i skratt! want more... more..!

Men sedan den andra övningen! Den gick ut på att först välja ut ett objekt och rita av det.



Så jag valde ut en enkel kaffekopp! Yaay!

Och efter att vi gjort detta skulle vi måla av samma objekt en gång till, men utan att se på föremålet (koppen) och vi skulle använda fantasin och skapa vår egen version av koppen! Lovu Lovu!!



Så här blev mitt resultat.

Koppen blev till ett äpple! Så hade jag även tänkt mig att en mask skulle sticka fram, men sedan kom jag fram till att jag även ville ha en katt i bakgrunden och masken blev istället kattens svans som på något sätt sticker ut från äpplet!

Något sådant här tänker jag deffenitivt göra om!

Och funderar på att skaffa mig samma blyerspennor, sådana som är lite mjukar (B4)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0