Råttinvasion!

Jaop.. som ni kanske redan vet så flyttar jag snart till en egen lägenhet i Växjö! (Bara en månad kvar nu!! >///<)

Och för att få lite sällskap så tänkte jag skaffa mig två små råttor som sällskap :) Dessa skulle jag få av min käraste vän Lollo-chan! (\(^o^)/)

Men så idag så sa hon att jag kunde få alla 7 stycken!! O.O

Det blev som en liten chock! Eftersom jag aldrig haft så många förut... men nu när jag har tänkt igenom det en stund så känns det nog ändå inte så dumt... ;)

Dock har jag ännu inte bestämt mig ännu! hehe...!

Tyvärr så har jag inte kunnat få någon bild på dem ännu så bjuder på lite googlebilder så länge x3







Kawaii!! (>////<)


Jag har ju haft råttor två gånger tidigare och njutigt av varenda tillfälle vi hade tillsammans! Lovu!

Den första jag hade, delade med min syster, hette Ludde och var den snällaste person man bara kan vara! Dessutom blev han riktigt gammal också, vilket jag relaterar till att han mådde bra :)

Den andra råttan jag hade, Shiko<3 Han var också supersnäll! Dock inte lika som Ludde! Shiko var även en snutta busstake och skulle alltid vita sönder allt han kunde komma åt! (typ mina älskade böcker!) Men han var även en liten ninja (som Jin-sama kallade honom) och smög sig på alla gäster som jag bjöd med mig hem.
Shiko dog i våras, han var sjuk... riktigt sjuk! Och för att vara ärlig så har jag lite skuldkänslor för det! Var det ett tecken på att jag inte tog hand om honom som jag borde?

Därför ska jag tänka till nu innan jag säger ett för hastigt "ja" till sju små bidårande råttor<3

Kommer jag att kunna ta hand om dem?

Kommentarer
Postat av: Jin-sama

Kaeru-hime varför räcker det inte med bara en eller två? För eftersom du tycker själv att du har ont om pengar ska du ju inte skaffa sju stycken. Du kommer liksom inte ha råd till att ha alla! Tänk på hur mycket maten, spånet och allt annat kostar varje månad och sedan ska du själv tänka på att du måste LEVA lite. Kunna hitta på saker när det inte är skola, ha pengarna till det. Snälla tänk efter!!!



Mvh Jin-sama.

2011-11-30 @ 19:43:42
URL: http://goshujinsama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0